NA CZYM POLEGA KOORDYNACJA DNIA ŚLUBU?
Na czym polega Koordynacja Dnia Ślubu?
Wiele osób pyta, na czym polega moja praca w kontekście koordynacji Dnia Ślubu, czy Pary często korzystają z tej usługi i czy warto rozważyć tę opcję nawet wtedy, kiedy organizujemy swój ślub samodzielnie, bez pomocy Wedding Plannera. Moja odpowiedź brzmi zdecydowanie 3x TAK! Dlaczego? O tym przeczytacie poniżej!
Praca nie tylko w dniu ślubu
Praca Wedding Plannera w zakresie koordynacji dnia ślubu zaczyna się często kilka-kilkanaście dni przed uroczystością zaślubin. Dlaczego? Musi bowiem skontaktować się z wszystkimi usługodawcami, potwierdzić wcześniej dokonane ustalenia i sprawdzić, czy aby na pewno nie uległo zmianie w zakresie warunków współpracy.
Harmonogram działań
Wedding Planner razem z Parą Młodą na około tydzień przed ślubem ustala harmonogram dnia ślubu. Nie jest to łatwe zadanie! Dobrze rozplanowany czas przygotowań pozwala jednak uniknąć napięć i stresu. Ustalając plan działania należy pamiętać, że niektóre zadania mogą być ze sobą ściśle powiązane – ważne jest aby dobrze przemyśleć, np. kolejność wykonywania make-upu czy fryzur, jeśli z usług makijażystki korzystają także inne panie, np. mama, świadkowa czy siostra.
Dzień Ślubu
Wytężona praca zaczyna się z samego rana! Wedding Planner pozostaje w stałym kontakcie z wszystkimi usługodawcami, sprawdza postępy prac i poprawność realizacji usług. Czy dekoracja florystyczna jest wykonywana zgodnie z planem? Czy obiekt rozłożył podarunki dla gości? Czy obrusy i serwetki są czyste i uprasowane? Gdzie może zaparkować Wasz kamerzysta? Czy Pan Młody przypiął butonierkę? Za ile podjedzie Wasz transport? Gdzie może rozłożyć się zespół muzyczny? O której podać pierwszy posiłek? Czy tort już jest na miejscu? Kto wytłumaczy cioci jak dojechać do lokalu? A skrzypaczka pamięta, że zamiast Marszu Mendelssohna ma zagrać Marsz Wagnera? Kto ureguluje płatność z organistą? Czy wszystkie świeczki są zapalone? Kto odbierze zamówione krzesła i przypilnuje rozstawienia altanki? Gdzie najlepiej ją postawić? Czy ktoś rozłożył winietki? Gdzie jest szkatułka na koperty? Czy kelnerzy pamiętają żeby podać tort po drugim a nie po trzecim daniu? Kto wziął obrączki? O to wszystko zadba konsultantka ślubna! Jest także po to, aby zapewnić Parze Młodej komfortowe warunki przygotowań – bez stresu, pośpiechu i zbędnych zawirowań. Towarzyszy Wam także w trakcie ślubu dbając o to, aby wszystko przebiegło zgodnie z planem. Jego praca podczas przyjęcia weselnego jest nieoceniona – troszczy się o to, aby potrawy były serwowane o czasie, sprawdza, czy fotograf wykonuje takie zdjęcia, jakich życzyła sobie Młoda Para, dba o to, aby każdy z gości był zadowolony z przebiegu przyjęcia. Jeśli mają miejsce nieprzewidziane sytuacje – nie musicie się niczym martwić! Wedding Planner czuwa nad przebiegiem całego wesela i w razie wystąpienia jakichkolwiek problemów stara się je natychmiast rozwiązać.
Jak widać, praca ta wymaga zaangażowania, kreatywności, umiejętności radzenia sobie w sytuacjach stresowych, a co równie istotne – empatii i łatwości w nawiązywaniu kontaktów 😊
Jeśli szukacie profesjonalnego Wedding Plannera, który zajmie się koordynacją Waszego Dnia Ślubu – skontaktujcie się z nami klikając tutaj!
https://www.facebook.com/dreamofweddingpl/photos/a.115992733192463/189184765873259/
JOANNA KRUKOWSKA-GŁOWIŃSKA, WEDDING PLANNER, PRAWNIK.
AUTORKA BLOGA SPRAWNIEOSLUBIE, ZAŁOŻYCIELKA FIRMY DREAM OF WEDDING.
Dołącz do mediów społecznościowych Dream of Wedding i bądź na bieżąco z poradami i trendami ślubnymi! Kliknij poniżej: